Ny release - okt 2021 - Zerolime Rekryterings- och bemanningssystem

Ny release – okt 2021

Hej!

Vi är mycket glada för att kunna presentera oktober månads release av eBemanning, som blir en helt ny portal för era konsulter. Uppdateringen sker kvällstid, torsdagen den 21/10.

Tanken med nya portalen är att den skall ge en bättre översikt, smidigare hantering vid tidrapportering av hel månad samt snabbare registrering av tider för konsulter som inte går på ett schema. Dessutom har vi lagt till så era konsulter kan rapportera in utlägg, milersättning, traktamente och övriga ersättningar som har med antal att göra och inte tid.

Det smidigaste sättet att presentera nyheterna i portalen på är visa dem. Så därför har vi satt ihop några filmer som kortfattat berättar hur man tidrapporterar med och utan ett schema i grunden, hur man registrerar utlägg samt hur tillgängligheten fungerar. Filmerna är till för er, men även för era konsulter. Ni kan alltså med fördel skicka vidare länkarna till era konsulter och uppmana dem att kika på dem. Det finns ofta bra tips och trix som gör tidrapporteringen snabbare och enklare för konsulten. Under fliken Kommunikation i eBemanning kan ni också ladda upp länkarna i ett meddelande till konsultportalen, så att de finns tillgängliga efter inloggning. 

Utöver det vi har gjort filmer på så finns så klart tidigare funktioner också kvar. Exempelvis ”Mitt schema”, ”Stämpling” osv. Ingen funktionalitet har ändrats där, så de använder dessa vyer på precis samma sätt som tidigare. Vi har heller inte ändras deras sätt att logga in. De har samma användarnamn och lösenord och loggar in på samma ställe som tidigare.

I bifogat dokument hittar ni mer detaljer som kan vara bra för er att känna till. Bland annat hur ni gör för att aktivera möjlighet att rapportera utlägg samt hur ni kan göra andra inställningar på tidkontonivå för att upplevelsen skall bli så bra som möjligt för konsulten.

Om ni har några frågor är ni varmt välkomna att höra av er till oss på supporten på support@zerolime.se.