Ny release – oktober 2015

I oktobers release av eBemanning har vi fortsatt valt att fokusera på att göra systemet snabbare och enklare för både konsultchefer och anställda. Bland annat kan vi erbjuda följande nyheter:

  • En helt ny, flexibel och effektiv möjlighet för behovsanställd att ange när de är tillgängliga för arbete
  • Snabbare och enklare tidrapportering för den anställde
  • Registrera aktiv tid, passiv tid och olika varianter av beredskap
  • Tydlig veckoöversikt i schemaplaneringen
  • Helt ny beläggningsrapport

eBemanning har nu en helt ny, flexibel och effektiv möjlighet för behovsanställda att ange när de är tillgängliga för arbete. Den anställdes tid är värdefull och det är viktigt att de snabbt och enkelt kan tala om sin möjliga arbetstid oavsett om de vill vara väldigt specifika och ange exakt starttid och stopptid per dag, eller om de vill vara mer generella och ange ett intervall av tider. Du som konsultchef kan också lägga in och justera hur konsulten kan arbeta. Det går även att markera att den anställde alltid är tillgänglig för arbete. Istället för att lägga till dagar de kan jobba tar de istället bort dagar de inte kan jobba. För en person som vill jobba ofta blir denna variant mycket smidig. Nedan följer några exempel på hur den anställde kan ange möjlig arbetstid:

  • Exakta start och stopptider per dag, exempelvis 7:15-16:45 måndag, 7:20-17:35 tisdag osv.
  • Tider i ett intervall, exempelvis 7:00-19:00 varje vardag i tre månader
  • Tider på vissa dagar, exempelvis 8:00-17:00 måndag, onsdag och fredag vilket skall löpa på tillsvidare

En annan nyhet är att det nu enkelt går att schemalägga och tidrapportera aktiv tid, passiv tid samt olika typer av beredskap. Det gör det möjligt att vara väldigt detaljerad i sin tidrapport och per klockslag specificera exakt vad som hänt. Exempelvis:

Beredskap 00:00-02:30
Aktiv tid 02:30 – 05:25 osv.

Det går även att schemalägga dessa tider i förväg om de är kända redan vid beställning.

För att förenkla denna typ av rapportering har vi även ändrat tidrapporteringen något. Det är nu möjligt att lägga in tiderna per status, istället för exakt ordning baserat på klockslag. Exempelvis:

Beredskap 00:00-02:30
Beredskap 05:25 – 10:30
Aktiv tid 02:30 – 05:25
Aktiv tid 10:30 – 12:00

Eller

Arbetad tid 8:00 – 17:00
Rast 12:00 – 13:00

eBemanning ändrar sedan automatiskt tiderna till korrekt intervall.

Förutom detta finns en rad fina finesser i den nya versionen. För mer information, tveka inte att kontakta oss!